Парфуми є невід'ємною частиною жіночого образу. У величезному різноманітті подібної продукції часом буває складно зрозуміти, який варіант аромату підійде в тій чи іншій ситуації та чим різні види парфумів відрізняються один від одного. Нижче ми докладно розберемо різні види парфумерії, їхні особливості та відмінності, щоб полегшити вибір і допомогти підібрати оптимальний за концентрацією та композицією варіант.
Зміст
Види парфумів: які бувають?
Якщо класифікація парфумів проводиться за типами композиції, то інші різновиди ароматів розподіляють залежно від концентрації ароматичних компонентів у їхньому складі. Саме вона впливає на стійкість і вираженість запаху, наявність шлейфового ефекту та призначення продукту. Основні види:
• парфумована вода;
• духи;
• одеколон;
• ароматична вода;
• туалетна вода.
Парфумована вода
Духи
Одеколон
Ароматична вода
Туалетна вода
У чому відмінність туалетної води від парфумованої?
Основна різниця між туалетною та парфумованою водою, які схожі одна з іншою, — у концентрації та їхній стійкості. Також вони відрізняються одна від одної за такими параметрами:
• Склад. Всі два продукти виготовлені на основі спирту, проте його міцність відрізнятиметься. Для парфумів вона становить 96%, для парфумованої води — 90%, а для туалетної — 80%. Що стосується безпосередньо ароматичної композиції, то її концентрація становить 15-30%, 10-20% і 4-10% відповідно.
• Стійкість. Враховуючи, що парфуми — найбільш концентровані, вони здатні зберігати свій запах на шкірі добу і більше, тоді як пахощі парфумованої води протримаються не більше 4-6 годин, а туалетна вода випарується вже через пару-трійку годин.
• Призначення. Існують правила використання ароматів, згідно з якими парфуми рекомендовано використовувати ввечері, туалетну воду — в спекотну та вологу погоду влітку, а парфумовану — взимку та у міжсезоння.
Що стійкіше: туалетна чи парфумована вода?
Визначаючи, що більш стійке: туалетна чи парфумована вода згідно зі складом продуктів, можна дати однозначну відповідь, що перший продукт повинен триматися на шкірі та речах довше, проте на практиці буває інакше.
Крім концентрації ароматичних компонентів, на стійкість можуть також впливати:
• Тип композиції. Фруктові, цитрусові та свіжі ноти вивітрюються набагато швидше за деревні, солодкі та східні.
• Індивідуальні особливості користувача. На стійкість аромату впливає не тільки його склад, а й тип шкіри, а також температура тіла людини, що використовує аромат, тому та сама композиція може розкриватися на різних людях по-різному і, відповідно, триматися на тілі різний час.
• Зовнішні фактори. Погода, вологість і температура навколишнього середовища чинять на стійкість ароматичного продукту безпосередній вплив. Крім того, згодом запах перестає відчуватися самою людиною через звикання до нього, тоді як навколишні продовжують відчувати аромат, що виходить від нього.
Як позначаються на пакуванні парфуми, парфумована і туалетна вода?
Щоб вибрати парфум необхідної концентрації, достатньо знати, як вони маркуються виробниками:
• Духи. Позначаються словами Parfum або Perfume, залежно від країни виробництва. Побачивши таке слово на пакуванні, можна розраховувати на високу стійкість і концентрацію продукту.
• Парфумована вода. Маркується абревіатурою EDP, яка розшифровується як французький переклад назви засобу — Eau De Parfum. Таке маркування варто вибрати, якщо ви шукаєте засіб для щоденного використання.
• Туалетна вода. Найдоступніший за вартістю варіант аромату, який позначають буквами EDP (Eau De Parfum) на пакуванні. Цей засіб є універсальним і підійде для тих, хто хоче використовувати аромат незалежно від пори року та доби.